Online karantén

Online karantén

Könnyebb lett volna, ha ezt előre tudom!

Pár megválaszolt kérdés az online karanténnal kapcsolatban

2020. június 06. - annalog

Pár napja olvastam egy interjút az Indexen Kiss-Gy. Mátéval, a HKR rendszert fejlesztő cég vezetőjével. Tetszett, hogy ingyen adták a rendszert az államnak és vigyáztak az adatvédelemre. Annak különösen örültem, hogy azzal, hogy az online karantént választottam, "bizonyos szintű társadalmi érettségről" tettem tanúbizonyságot :-)

Annak azért jobban örültem volna, ha előre tudom, mi történik, ha valaki

"...mondjuk épp a zuhany alatt állt, amikor jött az értesítés? Van-e némi tolerancia az appba építve, vagy arra kell kijönnie a fürdőből, hogy a rendőrség épp rátörte az ajtót?"

"Ha kimaradt egy ellenőrzés, egyszerűen meg kell várni a következőt. Kaphat közben egy telefonhívást az illető, hogy minden rendben van-e, akkor elmondhatja, mi történt. A weboldalon elérhető cseten is lehet majd jelezni, hogy helló, lemaradtam, de itt vagyok."

A Házi Karantén Rendszer weblapján, a GYIK-ben ugyanis ez szerepel:

"Mi történik, ha elmulasztok egy távellenőrzést?"

Az ORFK-t automatikusan értesíti az alkalmazás a távellenőrzés elmulasztásáról, akik az ide vonatkozó jogszabálynak megfelelően járnak el. 

Ami lássuk be, kicsit vészjóslóbb.

 

A következőnek sem találtam semmilyen hatósági tájékoztatóban-határozatban vagy a HKR-en a nyomát:

"Az önkéntességéből adódik, hogy menet közben is bármikor törölhető (a szoftver). Ha valaki megunja vagy nehézséget okoz neki a kezelése, és törli, de még tart a karanténja, automatikusan visszaáll a hagyományos megoldás, azaz a rendőrök elkezdenek újra kijárni hozzá, hogy ellenőrizzék a karantén betartását."

 

Egészen biztos, hogyha a tájékoztatás részletesebb, s előre tisztában vagyok mindennel, nem okozott volna a karanténom annyi idegeskedést. Jó, én sem vagyok az az acélidegzetű... Most már - hogy megvannak az első tapasztalatok a regisztrálással, a használattal és a felmerülő problémákkal - tulajdonképpen szívesen ajánlom bárkinek az online karantént.

Itt olvashattok a beutazásról és a regisztrációról részletesen, itt a felmerülő nehézségekről és itt egy összefoglaló, hogy mire érdemes odafigyelni, mielőtt az ember az online karantént választja.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinekaranten.blog.hu/api/trackback/id/tr7015741098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása